جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال فرهاد در انتظار نتایج نکونام
سرخط خبرها
نگاهی به کارنامه سکان‌دار مدافع عنوان قهرمانی لیگ‌برترفوتبال

ساپینتو زیر ذره‌بین

  • کد خبر: ۱۳۲۰۲۷
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
ساپینتو زیر ذره‌بین

به گزارش شهرآرانیوز؛ استقلالی‌ها با ثبت کارنامه‌ای قابل‌قبول به کارشان در یازده‌هفته ابتدایی لیگ بیست‌ودوم پایان دادند.

استقلالی‌ها در آخرین دیدار لیگ‌برتری‌شان پیش از آغاز تعطیلات فیفادی، در ورزشگاه پاس قوامین تهران میهمان هوادار بودند و با درخشش محمد محبی توانستند به پیروزی برسند؛ هرچند که اگر شانس همراه شاگردان ریکاردو ساپینتو می‌بود، آن‌ها می‌توانستند با برتری پرگل‌تری از سد هوادار بگذرند. چون یک ضربه مهدی قایدی به شکلی خطرناک به تیرک اصابت کرد و همچنین یک فرصت ایده‌آل گل‌زنی توسط امیرارسلان مطهری از دست رفت.

استقلال با وجود تغییر و تحولات روی نیمکت تیمش توانسته است در مسیر موفقی در لیگ بیست‌ودوم گام بردارد و ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی آبی‌ها، کارنامه درخشانی را از خود به‌جای گذاشته است. میانگین کسب دو امتیاز از هر مسابقه، کارنامه ساپینتو در استقلال است و این سرمربی پرتغالی چهارشنبه یازدهم آبان این فرصت را دارد تا با پیروزی در مسابقه سوپرجام مقابل نساجی، اولین جام دوران حضورش در جمع آبی‌پوشان پایتخت را هم به‌دست آورد.

رؤیای دفاع از قهرمانی

آبی‌پوشان پایتخت فصل گذشته در پایان هفته یازدهم با ۲۵ امتیاز صدرنشین بودند. نکته مهم صدرنشینی آبی‌ها، شکست‌ناپذیری شاگردان فرهاد مجیدی بود. البته که باید به این مسئله هم اذعان کرد که در آن مقطع رأی پرونده جنجالی اریک باگناما صادر شده بود و استقلالی‌ها به سه امتیاز انضباطی دست پیدا کرده بودند. تیم فرهاد مجیدی در پایان هفته یازدهم شانزده گل به‌ثمر رسانده و فقط دو بار دروازه‌اش گشوده شده بود.

استقلال در لیگ بیست‌ودوم با هدایت ریکاردو ساپینتو سعی در دفاع از عنوان قهرمانی داشته است. آبی‌ها تا پایان هفته یازدهم ۲۲ امتیاز کسب کرده‌اند که در مقایسه با فصل گذشته، سه امتیاز کمتر است. نکته دیگر ناکامی شاگردان ساپینتو در رسیدن به صدر جدول بوده است و آن‌ها اکنون در فاصله دوامتیازی تا جایگاه نخست جدول قرار دارند.

رکورد فرهاد فعلا در دسترس نیست!

استقلالی‌ها پس از تعطیلات فیفادی چهار بازی تا پایان نیم‌فصل دارند. در فصل گذشته استقلال با هدایت فرهاد مجیدی با کسب ۳۵ امتیاز که حاصل ۱۰ پیروزی و ۵ تساوی بود، توانست عنوان قهرمانی نیم‌فصل اول را به‌دست آورد، اما در لیگ بیست‌ودوم وضعیت برای آبی‌ها متفاوت است.

شاگردان ساپینتو قهرمانی در نیم‌فصل اول را در دسترس می‌بینند، اما رسیدن به ۳۵ امتیاز در پایان هفته پانزدهم برای استقلالی‌ها امکان‌پذیر نیست و ۳۴ امتیاز، بیشترین رقم امتیازی در دسترس آبی‌ها تا پایان نیم‌فصل اول لیگ بیست‌ودوم است. استقلال تا پایان نیم‌فصل باید به‌ترتیب در چهار دیدار دشوار مقابل پرسپولیس، صنعت‌نفت آبادان، مس رفسنجان و تراکتور تبریز قرار بگیرد که کسب دوازده امتیاز از چهار بازی پیش‌رو مأموریتی تقریبا غیرممکن برای شاگردان ریکاردو ساپینتو به نظر می‌رسد.

یکی از رکورد‌های مهم دیگر تیم فصل قبل فرهاد مجیدی، قهرمانی آن‌ها در شرایطی بود که حتی یک شکست هم در کارنامه‌شان ثبت نشد. رکوردی که تیم ساپینتو در همان هفته اول آن را با شکست مقابل سپاهان از دست داد. البته استقلالی‌ها با سرمربی جدیدشان توانستند در ۱۰ بازی بعدی نتایج بهتری را ثبت کرده و بدون شکست دیگری کار خود را ادامه دهند.

آبی‌پوشان پایتخت البته نمایش‌های خوبی از خود به جای می‌گذارند و فرصت تعطیلی حدود دوماهه لیگ‌برتر، زمان مناسبی برای سرمربی استقلال است تا بتواند تفکراتش را پیاده‌سازی کند و تیمش را به آمادگی ایده‌آل برساند. بی‌شک موفقیت آبی‌ها در مسابقه سوپرجام که در هفته جاری برگزار خواهد شد، می‌تواند تأثیر ویژه‌ای روی انگیزه و البته وضعیت روحی آن‌ها برای شرکت در ادامه مسابقات لیگ بیست‌ودوم داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->